Dziś jest 15.10.2018, imieniny: Jadwigi, Teresy, Florentyny.

Po wielu teoretycznych godzinach języka polskiego z zakresu Młodej Polski nadszedł czas na zajęcia praktyczne. W czwartek 22 marca maturzyści z klas III B i C  wraz z polonistkami paniami Barbarą Jankowską i Barbarą Gąsior wyruszyli na podbój Krakowa śladami Stanisława Wyspiańskiego. Wsłuchani w słowa pani przewodnik zapamiętaliśmy wiele nowych faktów, jak i odświeżyliśmy poznaną na lekcjach wiedzę.

MATURZYŚCI SZLAKIEM MŁODEJ POLSKI

Wyprawę rozpoczęliśmy od placu Jana Matejki. W samym sercu miasta podziwialiśmy m. in. teatr im. Juliusza Słowackiego, Bramę Floriańską, Jamę Michalikową, bazylikę ojców franciszkanów oraz Kościół Mariacki. Następnie udaliśmy się do Gmachu Głównego Muzeum Narodowego, aby obejrzeć wystawę poświęconą czwartemu wieszczowi narodowemu - Stanisławowi Wyspiańskiemu. Wernisaż wystawy miał miejsce w listopadzie ubiegłego roku, a okazją do jej przygotowania była 110 rocznica śmierci wybitnego artysty. Podczas zwiedzania mogliśmy zobaczyć prawie 500 prac tego malarza, rysownika, grafika, a także poety, dramatopisarza, scenografa i reformatora teatru. Ku naszemu zdziwieniu, wiele z nich spotkało się z krytyką, a nawet brakiem zgody na realizację. Ogromne wrażenie wywarł na nas nie zrealizowany do tej pory projekt przebudowy Wawelu na wzór Akropolu.
Po tak intensywnym zwiedzaniu odpoczęliśmy nieco, spacerując uliczkami Krakowa, a także spożywając pyszny obiad. Pogoda dopisywała nam przez cały dzień, dzięki czemu pozostaną nam po tej wycieczce zdjęcia, wspomnienia z prawdopodobnie ostatniej wycieczki w liceum i – co najważniejsze – wiedza, którą wkrótce wykorzystamy podczas egzaminów.

autor: Dominika Krzymińska

zdjęcia: Jakub Grochola

03-04-2018

© 2017 Salezjański Zespół Szkół Publicznych. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Nasze Inicjatywy

Bliżej Salezjanów

• Salezjanie w Polsce
  • Inspektoria Św. Jacka Kraków